EcoHack Africa 2018 tar sikte på å bygge Blockchain-basert grønn økonomiplattform for Afrika

EcoHack Africa

EcoHack Africa 2018, organisert av AfricaGen, er den første panafrikanske grønne økonomien blockchain hackathon som vil samle 100 programmerere, økonomer og miljøvernere fra hele verden som samles i Kigali, Rwanda. Målet deres er å bygge en åpen kildekodebasert grønn økonomiplattform for Afrika – Sahara Marketplace.

De Sahara Marketplace vil være et one-stop-senter for individuelle bønder, gründere, kooperativer og institusjoner for å skaffe midler til landbruk eller økosystemtjenester gjennom karbonkreditter, crowdfunding og tilskudd fra enkeltpersoner, bedrifter, multinasjonale selskaper og hjelpeorganisasjoner.

AfricaGenHackathon er samorganisert av AfricaGen, Rwandan Youth Youth, KLAB og Rwanda IKT-kammer, med teknisk samarbeid med Rwandan Ministry of Environment. Det tar sikte på å skape en virkelig opplevelse av blockchain-applikasjonsbygging for å oppmuntre til etableringen av en blockchain-industri i Rwanda og i Afrika. Afrika får omtrent 3% av karbonkredittmarkedet på 35 milliarder dollar, mens India og Kina får omtrent 70% av totalen. Denne plattformen tar sikte på å bringe mer av pengene til Afrika, som et alternativ og i tillegg til tradisjonell utviklingsfinansiering. Å øke Afrikas andel av karbonkreditter fra 3% til 10% ville bringe inn 2,5 milliarder dollar i sårt tiltrengt finansiering for kontinentets mest sårbare befolkning.

Hackathon vil bruke “NYANDUNGU URBAN WETLAND ECO-TOURISM PARK” som hovedstudie for å bygge plattformen. Nyandungu Park er et prosjekt for å gjenopprette et forringet våtmark i Rwanda hovedstad Kigali og forvandle det til en økoturismepark. Parken eies og utvikles av Rwanda Environment Management Agency.

Hackathon vil også arbeide med løsninger for to av Afrikas mest ambisiøse økologiske prosjekter: – “Great Green Wall for the Sahara and Sahel Initiative” (GGWSSI) som tar sikte på å gjenopprette de raskt øde landene rundt Sahara-ørkenen, og danne en barriere mot ytterligere ørkendannelse; – “AFR100” -initiativet som søker å gjenopprette 100 millioner hektar ødelagt land i hele Afrika.

Arrangementet har fått støtte fra Global Blockchain Business Council (GBBC), den ledende foreningen for blockchain-økosystemet. Sandra Ro, administrerende direktør i GBBC, sa: “EcoHack Africa 2018 og dets Sahara Marketplace er gode tiltak som hjelper med å utdanne den afrikanske ungdommen om de nyeste teknologiske fremskritt innen blockchain og dens praktiske implementering. Etter hvert som innflytelsen fra Blockchain sprer seg, er vi glade for å se flere initiativer etablert over hele verden som er designet for å utdanne og styrke mennesker. “

Om YouthConnekt Africa

Den sjette utgaven av YouthConnekt Africa (YCA) finner sted mellom 8. og 18. oktober 2018 på Kigali Convention Center med temaet: “Connekting Youth for Continental Transformation”. YouthConnekt Africa ble lansert i 2012 i Rwanda og har dukket opp som en effektiv løsning for afrikanske land for å realisere det demografiske utbyttet. YouthConnekt har blitt omfavnet for sin innovative design og implementering, og gir ungdom de ferdighetene, nettverkene og informasjonen som trengs for å skalere sine initiativer og få meningsfull sysselsetting. Hittil har seks land allerede lansert YouthConnekt, og mange andre er i ferd med å etterligne modellen. Afrikas største ressurs er uten tvil dens nesten 420 millioner ungdommer. Likevel er denne enorme eiendelen relativt uutnyttet, hovedsakelig på grunn av begrenset tilgang til utdanning, helsetjenesterveiledning, økonomi, sysselsettingsmuligheter som kreves for meningsfullt å delta i kontinentets sosio-økonomiske transformasjon og realisere det demografiske utbyttet.

Om AfricaGen

AfricaGen er en panafrikansk ungdomsorganisasjon for ungdommer med det ambisiøse målet å mobilisere 1 million afrikanere for utvikling av kontinentet gjennom teknologi og innovasjon. AfricaGen fokuserer på åpent samarbeid for å bygge hjemmelagde løsninger på en mest mulig effektiv måte.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

AfricaGen-nettsted: www.africagen.com

E-post: [email protected]

* Leserne bør gjøre sin egen aktsomhet før de tar handlinger relatert til selskapet, produktet eller tjenesten. BitcoinAfrica.io er ikke ansvarlig, direkte eller indirekte, for tap eller skade forårsaket av eller i forbindelse med bruk av eller avhengighet av noe innhold, produkt eller tjeneste nevnt i denne pressemeldingen. *